Funkcje reklamowe odzieży roboczej

Opublikowano: Kwi 25 2016 Autor: Dawid

Ubranie robocze pełni niesłychanie ważną funkcję ochronną. Zabezpiecza pracownika przed urazami i szkodliwym wpływem substancji chemicznych oraz czynników atmosferycznych. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że odzież robocza jest ważna dla firmy również z marketingowego punktu widzenia.

Pracownik w ubraniu firmowym staje się reprezentantem firmy i ma ogromny wpływ na kształtowanie jej wizerunku. Dlatego pracodawcy chętnie inwestują w ubrania oznaczone logo firmy oraz jej nazwą. Może to być kompletny strój roboczy albo tylko pojedyncze elementy, takie jak podkoszulki czy czapki. Klient widząc pracownika w stroju firmowym identyfikuje go z danym przedsiębiorstwem, zwłaszcza jeżeli chodzi o popularna powszechnie znaną markę.

Co więcej zachowanie pracownika może mieć wówczas duży wpływ na postrzeganie firmy. Jeżeli klient będzie zadowolony z jakości wykonanej usługi przeniesie swoje pozytywne emocję na dane przedsiębiorstwo. Zrobi to zupełnie podświadomie. Jednak mechanizm ten działa również w drugą stronę. Nieprofesjonalne zachowanie pracownika będzie rzutowało negatywnie na wizerunek firmy.

O tym jak ważna jest odzież robocza, możemy przekonać się sami. Wystarczy wyobrazić sobie dwie ekipy budowlane, które mają wykonać remont w naszym domu. Pierwsza z nich ubrana jest w schludną firmową odzież roboczą z logo firmy, w której zamówiliśmy usługę. Druga zaś to grupa pracowników w niezbyt zadbanych strojach własnych. Której z tych ekip powierzymy wykonanie zadania. Odpowiedź jest chyba oczywista. Pracownicy w strojach firmowych budzą nasze zaufanie. Jesteśmy niemal pewni, że to profesjonaliści, którzy dobrze znają się na swojej pracy.

W branży usługowej stroje firmowe są uznawane za wyraz szacunku wobec klienta. Poświadczają przynależność do konkretnej grupy pracowników. Identyfikują ich.

Zakup profesjonalnej odzieży roboczej to spory wydatek. Jest to jednak koszt, który warto ponieść.

Sponsorem artykułu jest:
logo

[Głosów:0    Średnia:0/5]

O autorze

Dodaj komentarz